duminică, 2 martie 2014

Comunicarea non-verbala si performantele elevilor


 Există cercetări care au demonstrat că încurajarea elevilor de către profesor într-un mod tactil  (atingerea ușoară a spatelui elevilor, a mâinilor acestora, mângâierea părului), atunci și rezultatele școlare ale acestora se îmbunătățesc.  Este foarte importantă atât încurajarea verbală, cât și cea fizică, aprobarea prin gesturi fizice. În lucrarea lui Guéguen este citat un studiu al lui Steward și Luppferd în 1987, în care au evaluat impactul atingerii asupra performanțelor școlare ale studenților (un grup de control și grupul de studiu),  studenții din al doilea grup sunt atinși pe braț de 2 ori pentru 2-3 secunde de către profesor, în timp ce le erau evaluate lacunele și li se dădea sfaturi cu 2 săptămâni înainte de examen. S-a observat că dacă la grupul de control, unde studenții nu au fost atinși, doar li s-au dat sfaturi,  rezultatele au scăzut, în timp ce rezultatele studenților care au fost atinși au crescut față de examenul de la T0.[1]



[1] Guéguen, Nicolas, Psihologia manipulării și a supunerii, 2007, Editura Polirom, București, p. 230

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu