Există cercetări care au demonstrat că încurajarea elevilor de către profesor într-un mod tactil (atingerea ușoară a spatelui elevilor, a mâinilor acestora,
mângâierea părului), atunci și rezultatele școlare ale acestora se îmbunătățesc. Este foarte importantă atât încurajarea verbală, cât și cea fizică,
aprobarea prin gesturi fizice. În lucrarea lui Guéguen este citat un studiu al
lui Steward și Luppferd în 1987, în care au evaluat impactul atingerii asupra
performanțelor școlare ale studenților (un grup de control și grupul de
studiu), studenții din al doilea grup
sunt atinși pe braț de 2 ori pentru 2-3 secunde de către profesor, în timp ce
le erau evaluate lacunele și li se dădea sfaturi cu 2 săptămâni înainte de
examen. S-a observat că dacă la grupul de control, unde studenții nu au fost
atinși, doar li s-au dat sfaturi,
rezultatele au scăzut, în timp ce rezultatele studenților care au fost
atinși au crescut față de examenul de la T0.[1]
[1] Guéguen, Nicolas, Psihologia manipulării
și a supunerii, 2007, Editura Polirom, București, p. 230
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu